fbpx

Co je Google Analytics?

Pokud již používáte tento nástroj, tak zřejmě víte co je Google Analytics a tento článek vám může pomoci spíše s vložením kódu na váš web. Nicméně pojďme si to shrnout a říci ostatním uživatelům, co GA je. Google Analytics je online nástroj na návštěvnickou analytiku vašeho webu. Jedná se zřejmě o nejrozšířenější analytický nástroj v současné době a zároveň také velmi oblíbený. Je totiž relativně přehledný a nasazení na váš web je celkem jednoduché. Mezi největší benefity také patří fakt, že je zcela zdarma. Proto je tak oblíbený, protože i začínající web nebo e-shop může začít analyzovat chování svých návštěvníků, aniž by ho to stálo nějaké peníze.

Jak začít používat Google Analytics?

Jak jsme si řekli již výše, Google Analytics jsou zdarma a můžete je začít používat ihned. Jak na to? Přejděte na stránku analytics.google.com a přihlašte se ke svému Google účtu. Pokud ještě žádný Google účet nemáte, je třeba se zaregistrovat.

Jakmile jste přihlášeni a nacházíte s na hlavní straně Google Analytics, přejděte do záložky Správce.

Vyberte účet pod kterým následně budete mít přiřazen web k analyzování. Pokud účet nemáte, můžete si vytvořit nový účet. Pokud máte více webů k analyzování, můžete si pro každý web vytvořit např. jiný účet.

Ve sloupci Služba vyberte možnost Vytvořit službu

Vyberte variantu, která vám vyhovuje. Chcete analyzovat pouze web? Vyberte možnost Web a dole klikněte na Pokračovat.

Zadejte název služby. Může to být třeba název webu nebo cokoliv co vám dá přehled nad vašimi službami v Google Analytics. Zejména pokud byste jich měli více. Dále zadejte URL webu, který chcete analyzovat a nakonec vyberte kategorii odvětví a časové pásmo. Pokud máte vše vyplněno pokračujte stisknutím tlačítka Vytvořit.

Nyní se vám vytvořil unikátní měřící kód, který již stačí vložit na váš web podle instrukcí Google. Respektive na začátek části <HEAD>. Některé e-shopové řešení mají vše již předpřipraveno a tím pádem nemusíte vkládat dlouhý script, ale pouze ID měření ve formátu UA-XXXXXXXX-X do připravené kolonky někde v administraci (záleží na e-shopovém řešení).

Pokud budete v budoucnu potřebovat získat opět měřící kód nebo ID měření, najdete ho v záložce Správce > vyberte účet > vyberte službu > ve sloupci Služba vyberte Údaje o měření > Měřící kód.

V totmo článku jste se tedy dozvěděli co je Google Analytics a jak implementovat měřící kód na váš web. Doporučuji také co nejdříve vytvořit filtry, aby Google Analytics neschromažďovali informace o vaší aktivitě (zakázat vaší IP adresu), protože vy, předpokládám, pracujete na svém webu nesutále a výsledky by mohly být dost neobjektivní. Pokud si nebudete s něčím vědet rady, neváhejte mě kontaktovat.

Přeji vám pěkný den.
Smuton.cz