fbpx

Co je Google Analytics?

Pokud již používáte tento nástroj, tak zřejmě víte co je Google Analytics a tento článek vám může pomoci spíše s vložením kódu na váš web. Nicméně pojďme si to shrnout a říci ostatním uživatelům, co GA je. Google Analytics je online nástroj na návštěvnickou analytiku vašeho webu. Jedná se zřejmě o nejrozšířenější analytický nástroj v současné době a zároveň také velmi oblíbený. Je totiž relativně přehledný a nasazení na váš web je celkem jednoduché. Mezi největší benefity také patří fakt, že je zcela zdarma. Proto je tak oblíbený, protože i začínající web nebo e-shop může začít analyzovat chování svých návštěvníků, aniž by ho to stálo nějaké peníze.

Přehled v Google Analytics

Jak začít používat Google Analytics?

Jak jsme si řekli již výše, Google Analytics jsou zdarma a můžete je začít používat ihned. Jak na to? Přejděte na stránku analytics.google.com a přihlašte se ke svému Google účtu. Pokud ještě žádný Google účet nemáte, je třeba se zaregistrovat.

Přihlášení do Google Analytics

Jakmile jste přihlášeni a nacházíte s na hlavní straně Google Analytics, přejděte do záložky Správce.

Prostředí Google Analytics

Vyberte účet pod kterým následně budete mít přiřazen web k analyzování. Pokud účet nemáte, můžete si vytvořit nový účet. Pokud máte více webů k analyzování, můžete si pro každý web vytvořit např. jiný účet.

Vytvoření nového účtu v Google Analytics

Ve sloupci Služba vyberte možnost Vytvořit službu

Vytvoření nové služby v Google Analytics

Vyberte variantu, která vám vyhovuje. Chcete analyzovat pouze web? Vyberte možnost Web a dole klikněte na Pokračovat.

Vytvoření nové služby v Google Analytics

Zadejte název služby. Může to být třeba název webu nebo cokoliv co vám dá přehled nad vašimi službami v Google Analytics. Zejména pokud byste jich měli více. Dále zadejte URL webu, který chcete analyzovat a nakonec vyberte kategorii odvětví a časové pásmo. Pokud máte vše vyplněno pokračujte stisknutím tlačítka Vytvořit.

Podrobnosti o službě v Google Analytics

Nyní se vám vytvořil unikátní měřící kód, který již stačí vložit na váš web podle instrukcí Google. Respektive na začátek části <HEAD>. Některé e-shopové řešení mají vše již předpřipraveno a tím pádem nemusíte vkládat dlouhý script, ale pouze ID měření ve formátu UA-XXXXXXXX-X do připravené kolonky někde v administraci (záleží na e-shopovém řešení).

ID nové služby v Google Analytics

Pokud budete v budoucnu potřebovat získat opět měřící kód nebo ID měření, najdete ho v záložce Správce > vyberte účet > vyberte službu > ve sloupci Služba vyberte Údaje o měření > Měřící kód.

Měřící kód v Google Analytics

V totmo článku jste se tedy dozvěděli co je Google Analytics a jak implementovat měřící kód na váš web. Doporučuji také co nejdříve vytvořit filtry, aby Google Analytics neschromažďovali informace o vaší aktivitě (zakázat vaší IP adresu), protože vy, předpokládám, pracujete na svém webu nesutále a výsledky by mohly být dost neobjektivní. Pokud si nebudete s něčím vědet rady, neváhejte mě kontaktovat.

Přeji vám pěkný den.
Smuton.cz