fbpx

Nástroje pro SEO – optimalizaci webu pro vyhledávače

Pokud se ptáte, jak na SEO, jak na SEO optimalizaci nebo jak analyzovat chování uživatelů na vašem webu, tak tento článek je pro vás.

Každý, kdo provozuje web či e-shop, chce vědět, jak přemýšlí uživatelé, kteří právě prochází jeho stránky. Proč odešel? Proč nenakoupil? Proč nemohou najít co chci, aby našli? Právě odpovědi, nejen na tyto otázky, získáme napojením na analytické nástroje. Některé jsou zdarma, některé placené. Pro zlepšení pozic webu můžeme využít pro změnu SEO nástroje.

Napojení analytických nástrojů | Smuton.cz

Google Analytics

Asi nejznámější analytický nástroj, který by měl mít minimálně každý web, je Google Analytics. Jak napojit web na Google Analytics jsem vám již popisoval v jiném článku, takže tomuto nástroji se již nebudu věnovat. Nástroj je vhodný na sledování základních metrik jako:

  • míra okamžitého opuštění
  • doba trvání relace
  • počet stránek na jednu návštěvu
  • zdroj
  • demografické údaje
  • kanály
  • tok chování a další…

Do Google Analytics můžete importovat již hotové přehledy od jiných uživatelů.

Google Analytics

Google Search Console

Google Search Console je snad naprostý základ a měl by ho mít každý, kdo se zabývá optimalizací webu pro vyhledávače. V jednom z mých článků jsem psal, jak přidat nový web do Google Search Console, takže doporučuji jej projít. Tento nástroj od Google umožňuje nahrávat sitemap, kontrolovat odkazy, prokliky na weby, počet vyhledávání, ale také zejména získávat informace o chybách na vašem webu.

Google Search Console | Smuton.cz

Seznam Webmaster Tools

Seznam Webmaster je něco podobného jako Google Search Console, ale bohužel neumí tolik funkcí. Důležité je, že v nástroji můžete nahrát svojí sitemap webu. Do nástroje se můžete přihlásit skrz svůj současný účet na Seznamu, který používáte např. pro svůj email. V přehledu také můžete vidět, kolik vašich stránek je zaindexováno, kolik jich je s chybou atd. Vyhledávač Seznam tvoří zhruba 25% českého trhu, takže doporučuji se tomuto vyhledávači věnovat.

Seznam Webmaster

Bing – správce webu

I když vyhledávač Bing nepatří mezi ty největší na českém trhu, tak i přesto doporučuji minimálně nahrát svojí sitemap do správce webů Bing. Jedná se opět o podobný nástroj jako GSC. Navíc můžete importovat svá data právě z GSC, takže nemusíte ani ověřovat vlastnictví domény.

Správce webů Bing

Yandex Webmaster

Opět se jedná o vyhledávač, který má v České republice malý podíl na trhu. Nicméně proč nenahrát svojí sitemap během pár minut? Yandex má svůj Yandex Webmaster, kde se můžete běžně zaregistrovat a přidat následně web.

Yandex Webmaster

Marketing Minner

Marketing Minner je SEO online nástroj, který vám usnadní práci nejen při kontrole URL. Momentálně tento nástroj osobně používám ve free verzi a to kvůli alertingu (kontrola změn na webu).

Logo Marketing Minner

Collabim

Tento SEO nástroj používám v rámci. Kontroluji URL, zda jsou v indexu, zda obsahují title, meta a mnohé další. Často také používám v rámci analýzy klíčových slov. Collabim je také užitečný pro sledování pozic webu ve vyhledávání na určitá klíčová slova. K dispozici je i free verze, která má samozřejmě omezené funkce.

Přejít na Collabim » (affiliate odkaz)

Collabim - SEO nástroj

Existuje samozřejmě mnoho další SEO nástrojů, které lze pro optimalizaci webu použít. Z těch nejznámějších např. MOZ, Ahrefs, Majestic, SimilarWeb, KWFinder, Screaming Frog a další.