Hlavním kanálem je organická návštěvnost

Nový e-shop klienta, který expanduje se svým zbožím na český trh. Věnoval jsem se SEO téměř od začátku projektu.

Výchozí situace

Klient, který se zabývá prodejem náhradních dílů a příslušenství pro elektro koloběžky, mě oslovil, abych jim pomohl s kompletní tvorbou obsahu pro jejich nový e-shop na českém trhu. Klient již úspěšně působí v několika jiných zemích a nyní přišla na řadu Česká republika.

Výhodou tvorby obsahu od úplného začátku je, že začínáte s téměř čistým štítem (klient měl již pojmenované kategorie, štítky či rubriky), takže u strategie, kterou navrhnete a zrealizujete (z pohledu SEO) vidíte čistě své výsledky.

Nutno dodat, že klient měl již vytvořený e-shop na WordPress, naimportované stovky produktů, desítky kategorií a stovky štítků.

Velkým zjištěním bylo, že e-shop měl v kategoriích filtraci, která bohužel tvořila stovky tisíc unikátních URL (různé kombinace aktivních filtrů), které jsou zcela zbytečné a nemají žádnou přidanou hodnotu. Některé kombinace parametrů, respektive filtrů, mohou mít hodnotu, ale jedná se o pár desítek, nikoliv stovek tisíc či možná miliónů (procházení webu jsem zastavil na ~850 000 různých URL). Google prochází Váš web s tím, že na něj má určen nějaký rozpočet (tzv. Crawl Budget) a pokud máte web, který má ~850 000 nepotřebných URL, může trvat velmi dlouho než začne indexovat důležité stránky.

,,Velké zjištění – více než ~850 000 zbytečných URL.“

Řešení aktuální situace

E-shop klienta jsem napojil na SEO nástroje jako Ahrefs, Semrush, Ubersuggest či Collabim. Klient mě zároveň také přidal do Google Search Console a do analytického nástroje Google Analytics.

E-shop jsem zanalyzoval v SEO nástroji Screaming Frog, abych zjistil, jak si vede po technické stránce. Na základě toho jsem udělal opatření. Samozřejmě je spousta věcí vidět i z výše zmíněných nástrojů, nicméně čím více nástrojů, tím širší pohled na daný projekt.

V rámci časového rozpočtu, na kterém jsme se s klientem dohodli, jsem začal tvořit SEO texty nejen kategorií, které jsem optimalizoval na klíčové fráze podle analýzy klíčových slov.

Web jsem také zanalyzoval pomocí online nástrojů, které se zaměřují na rychlost načítání webu a vyvodil z toho drobné úpravy.

Zvýšení organické návštěvnosti

Na projektu jsem pracoval několik měsíců, přičemž návštěvnost byla ze začátku samozřejmě čistá nula a nyní má přibližně 50 – 100 uživatelů za den a to jen z organické návštěvnosti. 

Zvyšující se organická návštěvnost. Z nuly až na ~100 uživatelů za den.

Průměrná pozice je 6,6 – 1000 sledovaných klíčových slov

Historie rozloženích pozic

Jedna z metrik, kterou sleduji v SEO KPI reportu je historie rozložení pozic klíčových slov. Jednoduše vidím, jak si pozice KW vedou v čase. Jak je vidět na obrázku níže, tak na začátku je e-shop neviditelný, ale postupně se zobrazuje více a více zelené barvy neboli e-shop se zobrazuje na klíčové fráze na stále lepších pozicích.

Srovnání výsledků SEO

Vývoj rozložení pozic klíčových slov v čase. Postupné zvětšování zelené barvy znamená, že se KW zobrazují na lepších pozicích.

Vývoj tržeb a návštěvnosti po optimalizaci webu

Zvyšování počtu prokliků do e-shopu (modrá) a zároveň počtu zobrazení e-shopu (fialová).

Průměrná pozice e-shopu klienta - SEO reference

Průměrná pozice e-shopu klienta, z 1000 sledovaných frází, je 6,6. 

Chcete pomoci se SEO? Napište mi pomocí kontaktního formuláře a co nejdříve se ozvu zpět.

Co takhle začít napsáním zprávy?

Napište mi a domluvíme spolupráci.