Sociální sítě – checklist
Správa sociálních sítí Facebook a Instagram je v dnešní době, snad pro jakoukoliv firmu, velmi důležitá. Sociální sítě jsou místem, kde jste na dosah svých potencionálních klientů. Můžete s nimi komunikovat a získat tak cenné informace. Nezapomeňte však, že Facebook je úplně jiný, než Instagram.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Spravujete sítě nebo chcete pomoci?
Rozhodli jste se, že budete své sociální sítě spravovat sami? Super, vaše sociální sítě budou autentické. Níže na stránce jsem pro vás připravil základní checklist pro správu sociálních sítí.
Pokud jste tu naopak kvůli tomu, že potřebujete se sociálními sítěmi pomoci, dejte mi vědět, podívám se na váš projekt a pokusím se vám co nejvíce pomoci.
Jak na správu sociálních sítí?
Důležité je pochopit, jak funguje algoritmus jednotlivých sociálních sítí. V dnešní době totiž nestačí přidávat příspěvky na svůj profil, ale občas je třeba tyto příspěvky sponzorovat, aby jste dosáhli většího dosahu a interakce.
Např. Facebook zobrazuje váš příspěvek naprosto mizivému procentu vašich fanoušků. Proč? Abyste do svých příspěvků investovali a tím Facebook samozřejmě vydělal.
Když máte na svém firemním profilu třeba 150 fanoušků, váš příspěvek může ve skutečnosti vidět pouze např. 15 lidí a tito lidé mohou váš příspěvek přeskočit ve svém feedu během vteřiny (hlavní strana, kde prohlížíte veškerý obsah).
Má tedy smysl se zabývat vůbec přidáváním nějakých příspěvků, když ho uvidí tak malý počet lidí? Rozhodně ano.
19 základních tipů, jak na sítě
- Tvorba přívětivých a užitečných Facebook stránek.
- Zapnutí automatických odpovědí.
- Používání UTM značek v odkazu a zkracovače URL pro analyzování.
- Používat emotikony.
- Správný formát obrázků.
- Používat adekvátní #hastagy.
- Nastavení automatizovaných odpovědí.
- Nastavení doby přítomnosti.
- Nastavení popisu firmy.
- Nastavení URL webu.
- Nastavení odkazů na ostatní profily sociálních sítí.
- Propojit s Business Managerem.
- Propojit s katalogem produktů.
a další body…
- Tvorba přívětivého Instagram profilu.
- Přepnutí profilu na profesionální.
- Používat adekvátní #hastagy.
- Správné rozlišení fotografií.
- Používat emotikony.
- Propojení Instagramu s Facebook stránkou.
a další body…
Pokročilé body do checklistu
V případě individuální správy sociálních sítí, se zaměřuji i na tyto pokročilé tipy, jak spravovat sociální sítě.
- Analýza cílového publika / skupiny – vytvoření persony.
- Analýza konkurence na sociálních sítích.
- Vytvoření strategie přidávání příspěvků (post plan).
- Návrh typologie příspěvků.
- Stanovení si počtu příspěvků za týden.
- Tvorba reklam, propagace příspěvků a jejich optimalizace.
- Komunikace s cílovou skupinou.
- Tvorba soutěží či jiných zajímavých akcí.
- Vložení Facebook Pixelu na web.
- Přepnutí stránky do Facebook Business Manageru.
- Přidání Instagram profilu do Business Manageru.
- Sjednocení stylu příspěvků s webem.
- Pravidelnost příspěvků.
- Nástroj na plánování příspěvků.
- Nalezení nejvhodnějšího času přidávání příspěvků.
- Analyzování příspěvků (jakým se dařilo, jakým ne a proč).
- Brát v potaz odlišnost sociálních sítí.
a další body…
Hledáte správce sociálních sítí?
Sociální sítě jsou základ. Nechcete nebo nemáte čas se sociálním sítím věnovat? Sám spravuji sociální sítě a spravoval jsem je i v době, kdy jsem provozoval e-shop. Dnes nabízím své služby, přičemž jsem absolvoval profesionální kurzy pro tvorbu pokročilých reklamních kampaní a také jako specialista sociálních sítí.
Kontaktujte mě
Upřednostňuji prvotní kontakt e-mailem
Upřednostňuji prvotní kontakt e-mailem. Proč? Snažím se být co nejvíce efektivní a právě prvotní e-mailová komunikace mi k tomu napomáhá (CRM Streak, automatizace procesů, Todoist, ClickUp, Freelo atd.).
Navíc mohu na vaší zprávu již reagovat konkrétně, kdežto po telefonu vám často nedokážu přesně odpovědět na váš požadavek. Jsou to často obecné rady.