fbpx

Jak pracuji?

Zaznamenávám veškerou svojí práci nad vaším projektem. Podívejte se, jak pracuji a jak reportuji svojí práci. Pokud jste již někdy spolupracovali s freelancery, možná vám vadilo, že vlastně nevíte, kolik vás co stálo a kdy ve skutečnosti freelancer pracoval. Jestli vůbec.

Kontaktujte mě

Prošli jste můj web a myslíte si, že jsem ten pravý freelancer pro váš projekt? Super. Vážím si každé zakázky a každého klienta. Pokud se mnou tedy chcete navázat spolupráci, kontaktujte mě. Můžete mě kontaktovat téměř jakkoliv. Zavolejte mi, napište mi SMS, e-mail, napište mi na WhatsApp, Facebook Messenger nebo třeba Skypeonline chat Tidio či Tawk. Dost často potím krev nad projekty mých aktuálních klientů 🙂 nebo trávím čas s rodinou. Pokud tedy mě nezachytíte na telefonu, zavolejte mi prosím opakovaně nebo mi jednoduše zanechte zprávu a já se ozvu zpět (potřebuji nutně sekretářku 🙂 ).

Jak zaznamenávám svojí práci?

Někteří freelanceři či agentury tvoří propracované reporty, za které si nechávají samozřejmě platit. Jasně např. u SEO – optimalizace webu pro vyhledávače vytvořím klientovi report, který mu ukáže, jaké výsledky mu moje práce dává, ale některé služby není potřeba detailně reportovat. Tedy samozřejmě pokud nechcete platit za report, který vám stejně nic neřekne.

Jak tedy zaznamenávám svojí činnost? Používám nástroj Freelo.cz, kde pomocí nástroje Měření času (time tracking) zaznamenám čistou práci, za kterou si klient platí. Klient si neplatí za to, že si jdu udělat kávu (a že jich vypiju), ale za čistou práci / službu. A přesně to zaznamenávám.

Nástroj na měření času ve Freelo.cz | Smuton.cz

Na obrázku výše je vidět nástroj pro měření času z Freelo.cz. Jak vidíte, tak záznam času je velmi jednoduchý. Vytvořil jsem si projekt, respektive vaší zakázku a jakmile na ní pracuji, stisknu tlačítko Start. V ten moment běží čas, za který klient platí (pokud se jedná o zakázku na počet hodin). V tomto momentu se věnuji pouze projektu klienta. Nezabývám se ničím jiným. Nechodím si vařit kávu ani nic jiného.

Co obdrží klient, pokud platí za hodinu práce?

Sám to dobře znám, když jsem provozoval e-shop. Najmul jsem si freelancera, zaplatil mu (byl placen od hodiny), ale nevěděl jsem, za co mu vlastně platím a zda vůbec na mém projektu pracoval. Proto vždy, když pracuji pro mé klienty, zaznamenávám čas (v případě platby za hodinu) a následně odesílám klientovi jednoduchý report mé práce

Report- výpis - práce | Smuton.cz

SEO reporting

SEO servis je obor, u kterého není práce ihned vidět. Často říkám klientům, že výsledky se mohou dostavit až za 3-6 měsíců (v závislosti nejen nad počtu hodin stráveným nad projektem).

Nicméně i přesto je důležité svou práci pravidelně reportovat. V reportu by neměly chybět KPI metriky (ukazatelé), které jsou, podle mě, nejdůležitější. Alespoň z pohledu SEO.

Ve svých SEO reportech prezentuji KPI ukazatele jako organická návštěvnost, počet stránek na 1 relaci, průměrná doba relace, míra okamžitého opuštění, konverzní poměr obchodu, transakce, tržby z organického vyhledávání, ale i tržby celkem. Dále také CTR a průměrné pozice na klíčové fráze.

Abych šetřil čas a tím i peníze klientů, mám předpřipravený report v Google data studiu (napojený nejen na Collabim), který propojím s Google Analytics a Google Search Console (v případě, že klient nemá, vytvořím).

SEO reporting | Smuton.cz

Jak je vidět na obrázkách výše, reporty jsou velmi jednoduché, ale klientovi ukáží, na čem jsem a v kolik hodin, pracoval. Následně vidí, přesný počet hodin, za který zaplatí. Nic na víc. Možná vám přijdou poznámky, které píši až moc primitivní, ale věřte, že klient moc dobře ví o co se jedná.

Pokud se vám takovýto způsob práce freelancera líbí, dejte mi vědět. Těším se na spolupráci.

Přeji vám pěkný den.

Ondřej Smutný

Co takhle začít napsáním zprávy?

Těším se na spolupráci

14 + 14 =