Jak pracuji?

Veškerý čas, který strávím nad projektem klienta, zaznamenávám pomocí nástroje ClickUp. Díky tomu můžu fakturovat čistý čas, který strávím nad projektem a nikoli věcmi okolo.

V kombinaci s CRM nástrojem Streak, Make či Zapier, dokážu automatizovat různé úkoly, připomínky, procesy atd. I z tohoto důvodu upřednostňuji prvotní kontakt e-mailem, protože jedním kliknutím rozeběhnu soubor událostí.

Report odpracovaného času v aplikaci ClickUp

65+ spokojených klientů | 6 let praxe

Hodnocení Smuton.cz na Google
trustpilot
facebook

Jak zaznamenávám práci na projektu?

Každý freelancer pracuje trochu jinak a jinak si také stanovuje cenu za práci a reportuje ji. To je každého věc a je to ok.

Setkal jsem se s lidmi, kteří si říkají za 10 minu reálné práce cenu, která odpovídá jejich hodinovce. Nebo dokonce za práci, která byla rálně na hodinu, si člověk nechal zaplatit, jako kdyby odpracoval 10 hodin. Osobně mi to nepřijde fér.

Jak pracuji já? U každé zakázky, která je na bázi hodinové sazby, zaznamenávám čas pomocí nástroje ClickUp (dříve jsem používal např. Freelo). Zaznamenávám čistý čas, který strávím nad projektem, což znamená, že pokud si jdu uvařit např. kávu, čas vypínám, protože to s projektem přímo nesouvisí.

Tento způsob mi přijde fér vůči klientovi, protože platí jen za skutečně odvedenou práci.

Time tracking v nástroji ClickUp

Reportování práce

Jak jsem výše zmínil, zaznamenávám čistý čas, který strávím nad projektem, respektive jednotlivými úkoly, které s projektem souvisí. Těmto jednotlivým úkolům přiřazuji zaznamenávaný čas. Takto klient vidí, čemu jsem se věnoval a jak dlouho.

Na obrázku níže jsou vidět úkoly jako např. “instalace a nastavení šablony”, “založení Google Analytics” atd.

Klient tedy obdrží výpis prací / úkolů se zaznamenaným časem. Na základě tohoto reportu vystavuji fakturu, tedy podle přesného času, který jsem strávil nad projektem.

Report práce v aplikaci ClickUp

SEO KPI report

Zvýšení organické návštěvnosti vašeho webu, neboli SEO, je obor, u kterého nejsou výsledky ihned vidět. Často klientům říkám, že výsledky se mohou dostavit až za 3-6 měsíců od zahájení spolupráce. Přirozeně také záleží, kolik hodin měsíčně se SEO specialista optimalizaci webu věnuje.

Abychom mohli vyhodnotit, jak si naše spolupráce vede, respektive jaké jsou výsledky po investici do SEO, je potřeba reportovat metriky, které se SEO souvisí. Každému klientovi, se kterým spolupracuji v rámci SEO, poskytuji SEO KPI report s metrikami, o kterých si myslím, že je dobré sledovat pro vyhodnocení výsledků.

Mezi sledované metriky patří např.:

  • Počet uživatelů
  • Aktivní uživatelé
  • Míra zapojení
  • Počet událostí na uživatele
  • Konverze a konverzní poměr
  • Sledování pozic klíčových slov
  • Sledování rozložení pozic klíčových slov v čase
  • Průměrná pozice webu
  • CTR webu
  • Analyzování CTR jednotlivých stránek
  • Počet zaindexovaných URL na Google a Seznamu
  • Pokrytí webu v indexu Googlu
  • + Další metriky

V SEO KPI reportu samozřejmě chci vidět, po několika měsících práce, zlepšování výsledků. Před zahájením spolupráce web klienta napojuji na Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs a další SEO nástroje a výsledky poté reportuji v Google Data Studio.

SEO KPI report
Ondřej Smutný / Smuton.cz

Ondřej Smutný / Smuton.cz

Zvyšuji organickou návštěvnost a tvořím weby.

65+ spokojených klientů | 6 let praxe

Hodnocení Smuton.cz na Google
trustpilot
facebook

Kontaktujte mě

Upřednostňuji prvotní kontakt e-mailem

Upřednostňuji prvotní kontakt e-mailem. Proč? Snažím se být co nejvíce efektivní a právě prvotní e-mailová komunikace mi k tomu napomáhá (CRM Streak, automatizace procesů, Todoist, ClickUp, Freelo atd.).

Navíc mohu na vaší zprávu již reagovat konkrétně, kdežto po telefonu vám často nedokážu přesně odpovědět na váš požadavek. Jsou to často obecné rady.

7 + 2 =