Slovník pojmů
SEO copywriting
SEO copywriting se občas zaměňuje jako SEO copyrighting (nebo dokonce copyriting), což ale s copywritingem nemá nic společného, neboť copyright znamená v překladu autorská práva. Správný výraz SEO copywriting je obor / disciplína, která se zaměřuje...
Title tag (titulek)
Title tag, nebo také titulek, je jeden z nejdůležitějších SEO faktorů. Titulek, v kódu <title>text titulku</title>, se zobrazuje v organickém vyhledávání vždy nad meta description a měl by výstižně zobrazovat co se na dané stránce nachází....
Meta description
Meta description (meta popisek), někdy špatně označováno jako meta title nebo seo popis, je popisek konkrétní stránky a měl by shrnovat, co uživatelé mohou na stránce očekávat. Meta description by měl být vždy originální (nikoliv zkopírovaná část z...
ALT atribut
ALT atribut, někdy také jako ALT tag či ALT text, znamená alternativní text a měl by se psát ke každému obrázku, který nahrajete na web. ALT text popisuje co se na obrázku nachází. Napovíte tak vyhledávačům o čem obrázek je. Kolem obrázku by měl...
Anchor text
Anchor text je text, který je viditelný místo dlouhé URL adresy. Pokud budeme psát SEO friendly článek, tak do obsahu musíme vkládat relevantní odkazy, které vložíme do nějakého slova a toto slovo je právě anchor text. Pokud jsme si vytvořili...
Noindex
Noindex je meta tag, který doporučuje vyhledávačům, aby danou stránku neindexovali, což je zjevné již podle rozdělení slov na ,,no index''. Vyhledávače však stránky označené noindex i přesto mohou procházet a to např. pokud zakážete procházení...
Nofollow
Nofollow atribut se používám v rámci odkazování. Když vložíte na web odkaz, můžete jej označit právě atributem nofollow, který doporučuje robotům, aby daný odkaz neprocházeli. Pokud chcete toto udělat, je třeba odkaz označit v podobném tvaru: <a...
SEO
SEO vychází z anglických slov Search Engine Optimization. Často špatně označováno jako Search Engine Optimalization. Česky se to pak nejčastěji překládá jako optimalizace pro vyhledávače. SEO souvisí i s marketingem (SEO mkt) či samozřejmě...
SERP
SERP je akronym anglických slov Search Engine Results Page. Česky to můžeme přeložit jako výsledky vyhledávání, respektive nabídka odpovědí na uživatelův vyhledávací dotaz. Vyhledávače v SERPu (ve výsledcích vyhledávání) nabízejí i placené reklamy,...
CTR
Pokud se ptáte, co je CTR, tak je to poměr mezi zobrazením vůči počtu kliknutí, neboli míra prokliku. Často se CTR používá v PPC reklamách, ale i v SEO je hodně sledovaný. Právě při optimalizaci webu zjistíte, jak si vedou např. vaše titulky a meta...