fbpx

Slovník pojmů

HTTP / HTTPS

Co je to HTTP?Co je HTTP neboli Hypertext Transfer Protocol? HTTP je protokol určený pro komunikaci mezi WWW servery a nejčastěji webovým prohlížečem uživatele. Protokol HTTP slouží pro přenos...

číst více

Co je SEO? 🧐

Co je to SEO?SEO vychází z anglických slov Search Engine Optimization, často špatně označováno jako Search Engine Optimalization. Česky se to pak nejčastěji...

číst více

SEO copywriting

SEO copywriting se občas zaměňuje jako SEO copyrighting (nebo dokonce copyriting), což ale s copywritingem nemá nic společného, neboť copyright znamená v překladu autorská práva. Správný výraz SEO...

číst více

Title tag (titulek)

Title tag, nebo také titulek, je jeden z nejdůležitějších SEO faktorů. Titulek, v kódu <title>text titulku</title>, se zobrazuje v organickém vyhledávání vždy nad meta description a měl...

číst více

Meta description

Meta description (meta popisek), někdy špatně označováno jako meta title nebo seo popis, je popisek konkrétní stránky a měl by shrnovat, co uživatelé mohou na stránce očekávat. Meta description by...

číst více

ALT atribut

ALT atribut, někdy také jako ALT tag či ALT text, znamená alternativní text a měl by se psát ke každému obrázku, který nahrajete na web. ALT text popisuje co se na obrázku nachází. Napovíte tak...

číst více

Anchor text

Anchor text je text, který je viditelný místo dlouhé URL adresy. Pokud budeme psát SEO friendly článek, tak do obsahu musíme vkládat relevantní odkazy, které vložíme do nějakého slova a toto slovo...

číst více

Noindex

Noindex je meta tag, který doporučuje vyhledávačům, aby danou stránku neindexovali, což je zjevné již podle rozdělení slov na ,,no index''. Vyhledávače však stránky označené noindex i přesto mohou...

číst více

Nofollow

Nofollow atribut se používám v rámci odkazování. Když vložíte na web odkaz, můžete jej označit právě atributem nofollow, který doporučuje robotům, aby daný odkaz neprocházeli. Pokud chcete toto...

číst více

SERP

SERP je akronym anglických slov Search Engine Results Page. Česky to můžeme přeložit jako výsledky vyhledávání, respektive nabídka odpovědí na uživatelův vyhledávací dotaz. Vyhledávače v SERPu (ve...

číst více

CTR

Pokud se ptáte, co je CTR, tak je to poměr mezi zobrazením vůči počtu kliknutí, neboli míra prokliku. Často se CTR používá v PPC reklamách, ale i v SEO je hodně sledovaný. Právě při optimalizaci...

číst více