Klasifikační analýza klíčových slov

Objevte klíčové fráze, které souvisí s vaším byznysem a zakomponujte je do svého obsahu na webu, abyste zlepšili své pozice ve výsledcích vyhledávání.

Díky analýze klíčových slov lze vytvořit i strukturu webu.

Analýza klíčových slov - ukázka

65+ spokojených klientů | 6 let praxe

google
trustpilot
facebook

Klasifikační analýza klíčových slov VS analýza klíčových slov

Jistě často slýcháte o analýze klíčových slov, která vám rychle pomůže zejména při SEO copywritingu. Jednoduše získáte adekvátní data z některých SEO nástrojů, která lehce upravíte, ale již je nijak neklasifikujete, respektive nepřiřazujete jim již manuálně další informace či parametry.

Právě klasifikací získáte velmi podrobná data či informace o tom, co vaši uživatelé nejčastěji vyhledávají. V obyčejné analýze klíčových slov samozřejmě vidíte, že často se může vyhledávat fráze např. ,,černé boty“, ,,bílé boty“ atd., ale klasifikací získáte i parametr, který bychom si v tomto příkladu pojmenovali ,,barva“ (černé, bílé).

Pouhým tímto parametrem můžete již vytvořit fasetovou filtraci, ve které bude rozhodně filtr ,,barva“. Je mnoho uživatelů, kteří jistě vyhledávají boty a určitě je i zajímá barva.

Běžnou analýzou klíčových slov tuto informaci také můžete teoreticky podchytit, ale pokud vytváříte poctivou analýzu, která má např. více než 60000 řádků, podobné parametry se mohou lehce ztratit.

Klasifikační analýza klíčových slov | Smuton.cz

Klasifikační analýza klíčových slov – Excel.

,,Základní analýzy klíčových slov nejsou tak podrobné a nezískáte z nich tolik informací jako u analýzy klasifikační.“

Získávání dat

U běžné SEO analýzy klíčových slov nezískávám data z více zdrojů, ale pouze z jednoho SEO nástroje. Je to z toho důvodu, že takováto základní analýza stojí pár korun, přičemž samotné získání dat stojí nemalé náklady. 

Naopak při klasifikační analýze klíčových slov získávám data z cca 10 zdrojů. Nechybí samozřejmě získání dat ze základních nástrojů jako jsou Google Analytics či Google Search Console, ale i pokročilých a placených SEO nástrojů jako Ahrefs, Semrush, Collabim, Screaming Frog, Ubersuggest a další.

Právě získáním dat z více zdrojů dostanu veliké množství informací, díky kterým zcela jistě podchytím velké procento vyhledávaných dotazů uživatelů.

Organic keyword ze SEO nástroje Ahrefs

Organická data ze SEO nástroje Ahrefs.

Co najdete v klasifikační analýze klíčových slov?

V analýze samozřejmě najdete tisíce relevantních frází související s vaším podnikáním. Mimo to přiřadím k těmto klíčovým slovům jejich prioritu (v závislosti na vašem byznysu), prioritu hledanosti, abyste ihned viděli, zda daná fráze je více či naopak méně vyhledávaná.

V klasifikační analýze KW nebude samozřejmě chybět ani rozdělení slov do různých kategorií (černé boty = parametr barva / černé atd.). Navrhnu také vstupní stránku (landing page) pro dané klíčové slovo (pokud je relevantní k vašemu byznysu).

Keywords v klasifikační analýze klíčových slov

Přehled klíčových slov, návrh kategorie, vstupní stránky a další.

Na stejné záložce / kartě najdete samozřejmě také samotnou hledanost klíčových slov, konkurenčnost či cenu CPC v systému Google i Sklik. Bohužel někdy se stává, že právě CPC není zcela přesné. Je to věc, se kterou nelze nic moc dělat, protože veškerá data získávám z placených SEO nástrojů, které mi tato data poskytnou.

Užitečnou informací je také počet slov v konkrétní frázi. To se může hodit, pokud chcete napsat článek na tzv. long tail klíčové slovo. Jednoduše si můžete vyfiltrovat fráze, které mají větší počet slov než např. 4.

Klasifikační analýza klíčových slov - hledanost

Hledanost a další užitečné informace v klasifikační analýze klíčových slov.

,,V analýze si můžete filtrovat fráze s určitým počtem slov. Užitečné pro získání long tailových frází.“

K frázím navrhuji vstupní stránky, které by měly být na webu. Tyto stránky mohou být kategorie, články na blogu apod. V přehledu je ihned patrné, jak moc je téma vyhledávané. Lze rozkliknout až na úroveň samotných klíčových slov.

Přehled frází podle vstupní stránky | Smuton.cz

Přehled frází podle vstupních stránek | Smuton.cz

Jakmile dokončím klasifikační analýzu klíčových slov, tak na základě dat navrhnu strukturu vašeho webu / e-shopu. Často se stávám, že klientovi chybí na webu velmi vyhledávané kategorie.

Návrh struktury webu - ukázka

Návrh struktury webu pomocí myšlenkové mapy.

Ceník

Cena, respektive čas práce, závisí na velikosti vašeho webu a velikosti oboru ve kterém podnikáte. Některé obory podnikání jsou velmi konkurenční a obsahují spoustu klíčových slov (např. móda, oblečení). Oproti tomu pokud prodáváte např. zobcové flétny, tak rozsah klíčových slov, které potřebujete zasáhnout, není tak velký.

Z tohoto důvodu nelze přesně určit, jak dlouho strávím nad analýzou klíčových slov pro váš projekt. Před zahájením spolupráce odhadnu čas vypracování analýzy pro váš projekt. Orientačně se to může pohybovat od 20 do 50 hodin práce. Čas vypracování analýzy zaznamenávám pomocí apliakce ClickUp, takže fakturuji přesný čas.

Jak postupuji při vypracování analýzy?

Pokud mi to umožníte, napojím do Google Analytics a Google Search Console, ze kterých si vytáhnu všechna adekvátní data, která použiji v analýze.

Napojím váš web na SEO nástroje a objevím vaší konkurenci z pohledu SEO. Tu následně zanalyzuji z pohledu obsahu či souvisejících frází.

Získám ohromné množství relevantních dat pomocí profesionálních SEO nástrojů (přirozené vyhledávání, našeptávače, další podobné fráze apod.).

Dataset frází očistím o nerelevantní fráze (případně později přiřadím nejmenší prioritu). Řídím se zde pravidlem 80/20.

Jednotlivé klíčové fráze klasifikuji.

Pokud budete chtít, navrhnu strukturu webu (zabere nějaký čas navíc).

Po dokončení práce vám zasílám soubor Excel s analýzou + soubor Excel se zdrojovými daty, se kterými jsem pracoval a které jsem získal pomocí SEO nástrojů (samotná data stojí nemalé náklady).
Ondřej Smutný / Smuton.cz

Ondřej Smutný / Smuton.cz

Zvyšuji organickou návštěvnost a tvořím weby.

65+ spokojených klientů | 6 let praxe

google
trustpilot
facebook

Kontaktujte mě

Upřednostňuji prvotní kontakt e-mailem

Upřednostňuji prvotní kontakt e-mailem. Proč? Snažím se být co nejvíce efektivní a právě prvotní e-mailová komunikace mi k tomu napomáhá (CRM Streak, automatizace procesů, Todoist atd.).

Navíc mohu na vaší zprávu již reagovat konkrétně, kdežto po telefonu vám často nedokážu přesně odpovědět na váš požadavek. Jsou to často obecné rady.

8 + 11 =