Nový e-shop po měsící vydělává z organicu
Spousta e-shopových řešení doporučuje začít, pokud chcete co nejdříve vydělávat pomocí svého nově založeného e-shopu, s propagací reklam. Níže vám ukážu, že to jde i přirozeně. Tato ukázka je pro začátečníky.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Výchozí situace
Klient mě oslovil s poptávkou o tvorbu nového e-shopu. Dokážu vytvořit e-shop ve WordPress, ale i v Shoptetu, E-shop-rychle.cz či UpGates. Klient prodává kolem 10-ti produktů, takže se jedná o malý e-shop, který byl dokončen zhruba za 2 týdny + další drobné úpravy dle požadavků klienta. Mimochodem u této zakázky jsem tvořil i drobnou grafiku.
Začínalo se tedy zcela od nuly.
,,Malý e-shop s malým bounce rate a velkým konverzním poměrem.“
Řešení aktuální situace
U tohoto klienta jsem tvořil e-shop na redakčním systému WordPress / WooCommerce. E-shop byl dokončen do dvou týdnů a čistého času zabral 25 hodin práce (včetně SEO textů) + další dodělávky na přání klienta.
Vytvořil jsem jak popisky kategorií, tak upravil texty na home page či produktů. Vše na základě analýzy klíčových slov.
Výsledek: zvýšení návštěvnosti i tržeb
Jedná se o malý e-shop, na kterém je zhruba 10 produktů, nicméně pokud chcete s e-commerce začít a nechcete investovat peníze do PPC reklam, lze to i organickou cestou. Klient sice investuje do PPC, zbožových srovnávačů, nicméně objednávky získal i právě díky organickému vyhledávání, a to během dvou měsíců od založení e-shopu.
Metriky, jako průměrná doba na stránce, konverzní poměr, počet stránek na jednu relaci, jsou více než skvělé. Mezi KPI však patří i konverzní poměr a ten je velice dobrý a to 7,1 %. Navíc klient byl spokojen, a to je to nejdůležitější.
Konverzní poměr 7,1 % z organicu
Konverzní poměr po optimalizaci webu.
Výsledky po 7 měsících
Jak si malý e-shop vede po sedmi měsících? Pokud jednou správně, jak se nesprávně říká, nastavíte SEO, ovoce můžete sklízet i v několika příštích měsících. Obrat z organické návštěvnosti je šesticiferný a metriky jako konverzní poměr (4,92 %), počet stránek na jednu relaci (7,21) či průměrná doba na stránce (3:04 min) nejsou vůbec špatné.
Pokud chcete i vy, abych vám pomohl s optimalizací stránek, neváhejte mě kontaktovat.
Výsledky po sedmi měsících fungování optimalizovaného e-shopu.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Kontaktujte mě
Upřednostňuji prvotní kontakt e-mailem
Upřednostňuji prvotní kontakt e-mailem. Proč? Snažím se být co nejvíce efektivní a právě prvotní e-mailová komunikace mi k tomu napomáhá (CRM Streak, automatizace procesů, Todoist, ClickUp, Freelo atd.).
Navíc mohu na vaší zprávu již reagovat konkrétně, kdežto po telefonu vám často nedokážu přesně odpovědět na váš požadavek. Jsou to často obecné rady.