Copywriting s ohledem na analýzu klíčových slov
Je nutné psát texty nejen s ohledem na roboty vyhledávačů, ale zejména na cílovou skupinu, která bude text číst. Doba setrvání na vytvořeném článku či textu, je hodnotící SEO faktor. Proto není článek jako článek.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
SEO copywriting / psaní textů
Ptáte se, jak zvýšit návštěvnost svého webu či e-shopu? Neexistují zkratky, které vám přivedou adekvátní návštěvnost. Pokud máte web v pořádku po technické stránce, tak jedinou možností, jak zvýšit návštěvnost, je psát kvalitní články či popisky, a to nejlépe na základě kvalitní analýzy klíčových slov. Právě užitečný obsah získá nejen adekvátní návštěvnost, ale i více tržeb nebo třeba více leadů, které budete moci v budoucnu dále oslovit.
SEO copywriter nemá tedy jednoduchou úlohu. Musí vytvořit článek, který bude zajímat vaší cílovou skupinu, bude zároveň dobře optimalizován na klíčové fráze a zároveň se bude dobře číst. Jakmile copywriter splní tyto body, máte z části vyhráno. Důležité je také správný link building, ale link building bez užitečného obsahu nemá smysl.
,,Článek musí být dobře optimalizován na klíčové fráze, ale zároveň se musí dobře číst.“
Je článek levný nebo drahý?
Spousta lidí pořizuje co nejvíce článků, které jsou zároveň co nejlevnější. Levné články ovšem nejsou optimalizovány tak, aby přivedly návštěvnost. Obsahují pouze text, který někoho zrovna napadne. Levný článek často nemá ani správnou strukturu jako nadpisy H1, H2 apod. Takový článek nechcete a ve skutečnosti je možná i dražší, než kvalitní text. Navíc dost pravděpodobně tito lidé nepoužívají profesionální SEO nástroje, které ještě více pomůžou s psaním textu (např. Semrush SEO Writing Assistant či WriterZen Content Creator)
Profesioální SEO nástroje, které pomohu k lepší optimalizaci článku.
Kalkulačka pro výpočet hodnoty článku
Jaká je cena SEO článků? Jaká je cena SEO? Časté otázky uživatelů svých byznysů. Připravil jsem pro vás kalkulačku, ve které si můžete spočítat návratnost investice do SEO článku, hodnotu článku či srovnání cen při používání PPC oproti získání organické návštěvnosti. Investice do SEO je investicí do budoucnosti.
Kalkulačku si můžete stáhnout ve formátu .xlsx (Excel – 0,08 MB).
Kalkulačka v Excelu (.xlsx) pro výpočet hodnoty článku.
,,Google upřednostňuje jeden kvalitní článek oproti mnoha levným článkům.“
1. pozice na Google
Trvalo to zhruba jeden měsíc, než jsem se dostal na určitá klíčová slova (téma ,,dárkové poukazy“), s průměrnou měsíční hledaností 5300, na první pozici na Google a šestou na Seznamu. Jak jsem toho dosáhl? Vytvořil jsem si analýzu klíčových slov, stejně jako ji vytvořím u vašeho článku a zakomponoval jsem některé fráze do tří článků.
Díky analýze jsem také zjistil, co konkrétně lidi hledají. Myslím tím, jakou přidanou hodnotu hledají. Tu jsem uživatelům v článku nabídl a oni vyřešili svůj problém. Google to tedy vyhodnotil, že můj článek je přesně to, co uživatelé hledají (např. díky Bounce Rate, doby trvání na stránce atd.).
Výsledky v SEO – první pozice na Google za 1 měsíc.
Ukazatelem zlepšení je i GSC
Texty, které optimalizuji, je dobré sledovat i v Google Search Console. Právě na obrázku níže je vidět, jak po tvorbě a úpravě textu se zlepšily pozice na velmi konkurenční frázi s hledaností kolem 6-9 tisíc za měsíc.
Tvorba a optimalizace textu přináší výsledky.
Z neviditelné stránky na 1. pozici
Při optimalizaci e-shopu klienta jsem zjistil, že se nezobrazuje vůbec na konkurenční fráze jako např. ,,tuning elektrokoloběžky“ apod. Jelikož tato fráze velmi opovídá byznysu klienta, je to skvělý výsledek. Z nevitelné stránky se nám podařilo docílit první pozice v SERPu na Google při průměrné míře prokliku (CTR) 11,3 %.
Výsledky SEO copywritingu u konkurenční fráze.
Tvorba článku – konverzní poměr prokliku ze SERP 15,8.
Ceník
Každé téma je jiné, respektive jinak složité. Jsou témata, která mi jsou blízká a mám o nich informace a naopak jsou témata, která mi blízká nejsou, ale i přesto na ně dokážu psát texty.
Rozdíl je v tom, že témata, o kterých nemám tolik informací, si musím nejdříve nastudovat, abych o nich mohl kvalitně psát. To přirozeně zabere více času.
Orientační čas napsání 1 NS (1800 znaků včetně mezer) je přibližně 40 – 70 min. Jelikož při práci používám time tracking (např. ClickUp), fakturuji přesný čas strávený nad tvorbou textů.
Jak tvořím texty, které zvýší návštěvnost?
Článek píšu s ohledem na SEO, ale i na uživatelskou přívětivost.
Při tvorbě textů používám profesionální SEO nástroje.
Při tvorbě článků si vždy vytvořím analýzu klíčových slov.
Pečlivě nastuduji téma textů a zanalyzuji konkurenci.
Soustředím se na interní prolinkování v rámci vytvořeného textu.
Dodržuji strukturu textu (H1, H2, odstavce apod.).
Pokud nejsou k dispozici originální obrázky, najdu a vložím ilustrační foto (pokud je to adekvátní). Zároveň se soustředím na psaní ALT textů.
V případě dlouhého textu vytvořím obsah článku.
V případě odbornějších článků, nebo pokud se to hodí, uvedu zdroje či vložím tzv. trust linky, což souvisí s důvěryhodností (Google označuje jako YMYL / EAT).
Pokud se to hodí a váš webový systém to umožňuje, vložím strukturovaná data pro rozšířené výsledky ve výsledcích vyhledávání.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Kontaktujte mě
Upřednostňuji prvotní kontakt e-mailem
Upřednostňuji prvotní kontakt e-mailem. Proč? Snažím se být co nejvíce efektivní a právě prvotní e-mailová komunikace mi k tomu napomáhá (CRM Streak, automatizace procesů, Todoist, ClickUp, Freelo atd.).
Navíc mohu na vaší zprávu již reagovat konkrétně, kdežto po telefonu vám často nedokážu přesně odpovědět na váš požadavek. Jsou to často obecné rady.