SEO copywriting
SEO copywriting, nebo-li psaní textů se zaměřením nejen na SEO, je důležitá disciplína, která získá více návštěvnosti z přirozeného vyhledávání, ale také více tržeb. SEO copywriter tedy nemá jednoduchý úkol. Musí svým textem získat návštěvnost z přirozeného vyhledávání, ale nikoliv na úkor uživatelů, pro které má být článek přínosem, a ne pouze výčet klíčových slov.
SEO copywriting / psaní textů
Ptáte se, jak zvýšit návštěvnost svého webu či e-shopu? Neexistují zkratky, které vám přivedou adekvátní návštěvnost. Jedinou možností, jak zvýšit návštěvnost je, psát kvalitní SEO články či popisky, a to nejlépe na základě kvalitní analýzy klíčových slov. Právě užitečný SEO článek získá nejen adekvátní návštěvnost, ale i více tržeb nebo třeba více leadů, které budete moci v budoucnu dále oslovit.
SEO copywriter nemá tedy jednoduchou úlohu. Musí vytvořit článek, který bude zajímat vaší cílovou skupinu, bude zároveň dobře optimalizován na klíčové fráze a zároveň se bude dobře číst. Jakmile copywriter splní tyto body, máte vyhráno.
,,Článek musí být dobře optimalizován na klíčové fráze, ale zároveň se musí dobře číst.“
Je článek levný nebo drahý?
Spousta lidí pořizuje co nejvíce článků, které jsou zároveň co nejlevnější. Levné články ovšem nejsou optimalizovány tak, aby přivedly návštěvnost. Obsahují pouze text, který někoho zrovna napadne. Levný článek často nemá ani správnou strukturu jako nadpisy H1, H2 apod. Takový článek nechcete a ve skutečnosti je možná i dražší, než kvalitní text. Navíc dost pravděpodobně tito lidé nepoužívají profesionální SEO nástroje, které ještě více pomůžou s psaním textu.
Profesioální SEO nástroje, které pomohu k lepší optimalizaci článku.
Kalkulačka pro výpočet hodnoty článku
Jaká je cena SEO článků? Jaká je cena SEO? Časté otázky uživatelů svých byznysů. Připravil jsem pro vás kalkulačku, ve které si můžete spočítat návratnost investice do SEO článku, hodnotu článku či srovnání cen při používání PPC oproti získání organické návštěvnosti. Investice do SEO je investicí do budoucnosti.
Kalkulačku si můžete stáhnout ve formátu .xlsx (Excel – 0,08 MB).
Kalkulačka v Excelu (.xlsx) pro výpočet hodnoty článku.
,,Google upřednostňuje jeden kvalitní článek oproti mnoha levným článkům.“
1. pozice na Google
Trvalo to zhruba jeden měsíc, než jsem se dostal na určitá klíčová slova (téma ,,dárkové poukazy“), s průměrnou měsíční hledaností 5300, na první pozici na Google a šestou na Seznamu. Jak jsem toho dosáhl? Vytvořil jsem si analýzu klíčových slov, stejně jako ji vytvořím u vašeho článku a zakomponoval jsem některé fráze do tří článků.
Díky analýze jsem také zjistil, co konkrétně lidi hledají. Myslím tím, jakou přidanou hodnotu hledají. Tu jsem uživatelům v článku nabídl a oni vyřešili svůj problém. Google to tedy vyhodnotil, že můj článek je přesně to, co uživatelé hledají (např. díky Bounce Rate, doby trvání na stránce atd.).
Výsledky v SEO – první pozice na Google za 1 měsíc.
Ukazatelem zlepšení je i GSC
Texty, které optimalizuji, je dobré sledovat i v Google Search Console. Právě na obrázku níže je vidět, jak po tvorbě a úpravě textu se zlepšily pozice na velmi konkurenční frází s hledaností kolem 6-9 tisíc za měsíc.
Tvorba a optimalizace textu přináší výsledky.
Z neviditelné stránky na 16. pozici
Při optimalizaci e-shopu klienta jsem zjistil, že se nezobrazuje vůbec na velmi konkurenční fráze jako ,,kočárky trojkombinace“, které měly měsíční hledanost kolem 6600 na Google. Na velmi konkurenční slova je těžké se dostat na přední pozice, proto je dobré mířit spíše na long tailové fráze. Aniž bych to očekával, pozice se zvýšily z 60+ na krásné 16. místo. S měsíční hledaností 6600 to není špatné.
Výsledky SEO copywritingu u velmi konkurenční fráze.
Více o mně
Podnikám více než 10 let a moc dobře vím, že stát na místě není dobré. Je třeba se posouvat dál. Nejen v podnikání, ale i v osobním rozvoji. Rád čtu užitečné knihy, účastním se kurzů a také testuji své zkušenosti na vlastních projektech.
Mými klienty jsou firmy s milionovými obraty za měsíc, ale i malé e-shopy.
Ceník
Zvýšení návštěvnosti - SEO copywriting
- Orientační čas: 1 NS (1800 znaků včetně mezer) = ~ 40 – 70 min (367 Kč – 572 Kč).
- Délku článku doporučuji minimálně 2 NS.
- Účtuji přesný čas strávený nad projektem (minuty).
Jak tvořím texty, které zvýší návštěvnost?
- Článek píšu s ohledem na SEO, ale i na uživatelskou přívětivost.
- Při psaní / úpravě textu používám profesionální nástroje pro ještě lepší SEO texty.
- Vytvořím si orientační analýzu klíčových slov.
- Adekvátně prolinkuji článek s vaším webem.
- Dodržuji strukturu článku (H1, H2 atd.).
- Zvýrazním důležitá slova / fráze, což je jedním ze SEO faktorů.
- Obstarám adekvátní obrázky k textu.
- U obrázků / fotek optimalizuji velikost, aby byly co nejmenší, ale zároveň se nezhoršila kvalita (rychlejší načítání webu).
- Obrázky správně pojmenuji a přidám ALT atribut.
- Pokud je článek dlouhý, vytvořím přehled obsahu článku (tabulku s přehledem), což přispívá jak k uživatelské přívětivosti, tak i lepšímu SEO článku.
Co o mně říkají klienti?
Ondřej Smutný = odborník, profesionál, který mě dostal svou spolehlivostí a rychlostí při řešení požadavků. Děkuji za vytvoření webovek, se kterými jsem naprosto spokojená.
Highly recomended SEO services. Job was done on time and in high quality.
(Přeloženo Googlem) Vysoce doporučené SEO služby. Práce byla provedena včas a ve vysoké kvalitě.
Ďakujem za super spoluprácu, rýchlosť a výbornú komunikáciu. Určite to nebolo posledný raz, čo som služby využila. "o)
Moooc dobrá spolupráce, rychlé reakce a dobře odvedená práce. Děkuji.
Super komunikace, velmi dobrý obchodník.
S Ondřejem byla výborná komunikace a odvedl na zakázce velmi dobrou práci za krátký čas. Rád jeho služeb v budoucnu znovu využiji.
Prace proběhla v pořádku. Pan Smutný rozumí dané tématice a s kvalitou jsem spokojen...
Děkujeme za rychlé a perfektní vyřešení problému s nastavením reklam v našem FB účtu. Spolupráci můžeme jen doporučit a v případě potřeby se na Vás určitě opět obrátíme.
Jsem spokojený.