Proč přesměrovávat staré URL?
Odstranili jste staré produkty, články nebo jste změnili pouze strukturu URL? Přesměrování byste měli pravděpodobně řešit. Pokud vaše původní URL stránka byla zaindexována a nyní jste ji odstranili nebo pouze přejmenovali podle friendly URL, tak se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání (SERP), což znamená, že na původní URL adresu může chodit návštěvnost, která ovšem dostane stavový kód 404 (stránka nenalezena), pokud ji nepřesměrujete.
Je potřeba vždy přesměrovat 301?
V případě, že jste odstranili původní URL stránku a zároveň jste vytvořili novou stránku s velmi podobným obsahem, doporučuji přesměrovat pomocí stavového kódu 301. Naopak pokud jste odstranili URL stránku a již neplánujete mít na webu podobný obsah (např. pokud již nebudete nikdy nabízet službu, kterou jste dříve nabízeli), doporučuji stránku nepřesměrovávat (ani na home page) a jednoduše nic nedělat. Tím, že odstraněná stránka bude vracet stavový kód 404, robot Google to zaznamená a postupně ji odstraní ze svého indexu. Což je cíl, pokud již nebudete nabízet „původní službu“.Oficiální dokumentace Google: https://developers.google.com/search/docs/advanced/crawling/301-redirects