fbpx

Proč a jak správně pojmenovat obrázek?

Snažíte se zlepšit pozice ve vyhledávačích, ale tohle neřešíte? Měli byste začít. Spousta lidí totiž vyhledává na základě obrázků, respektive použije u vyhledávače záložku Obrázky. Tím, že obrázky správně pojmenujete, zvýšíte šanci, že se někdo, skrz obrázky, proklikne na váš web.

Na obrázku níže jsem do vyhledávače zadal frázi freelancer smuton.cz a vyskočily mé obrázky. Jasně, celkem konkrétně jsem definoval hledaný výraz.

Google vyhledávač - záložka Obrázky

Nyní se pojďme podívat, jaké obrázky získáme po zadání fráze freelancer pomoc se seo. Ze sedmi obrázků, na prvním řádku, se smuton.cz zobrazuje hned v pěti obrázcích. To kvůli vyplnění ALT tagu, správnému pojmenování obrázku a možná také kompresi (úpravě velikosti) obrázku. Tohle je už fráze, kterou někdo, kdo hledá freelancera zabývajícím se SEO, může hledat. Chce ihned vidět např. jeho výsledky v optimalizaci webu pro vyhledávače.

Vyhledávač Google - záložka obrázky

Mám fotku / obrázek – co teď?

Pokud si stáhnete fotku z nějaké free foto banky, nebo vyfotíte pomocí svého telefonu, uděláte screenshot obrazovky vaše PC atd., pravděpodobně vaše obrázky či fotky budou mít název jako IMG2020 nebo 2020-03-17_20-42-16 nebo orchid-4920533_640 apod. Toto není správné pojmenování obrázků.

Špatné pojmenování obrázků

Správně pojmenovaný obrázek by měl být bez diakritiky, místo mezer pomlčky a také by měl jasně a krátce definovat obrázek. Pokud se to hodí, můžete také použít klíčové slovo, ale rozhodně bych jej mermomocí do názvu necpal jen proto, aby tam bylo.

Správně pojmenované obrázky

Alt atribut, neboli alternativní text

Alt atribut, neboli alternativní text je, z pohledu SEO, velmi důležitý, protože vyhledávače ještě stále nedokáží identifikovat co se na obrázku nachází. Tím pádem je třeba to Googlebotu či Seznambotu říct. To dokážeme právě tím, že přidáme k obrázku alternativní text, který jasně popisuje, co se na obrázku nachází. Na obrázku níže bychom mohli použít, jako alternativní text, např. Přehled z Google Analytics.

Přehled z Google Analytics

Kontrola v kódu

Pokud použiji na aktuální stránce klávesovou zkratku CTRL + Shift + C, zobrazím zdrojový kód, kde si můžu zkontrolovat alternativní text (alt), zda se opravdu v obrázku nachází.

Kód alternativního textu v obrázku

Doporučení

Pojmenování obrázku

  • Místo mezer pomlčka.
  • Nepoužívat diakritiku.
  • Pokud se hodí, zakomponovat klíčové slovo.
  • Jasný a krátký název.

 

Alternativní text

  • Pokud se to hodí, zakomponovat klíčové slovo.
  • Popsat, co se na obrázku nachází.
  • Obrázek by měl být související s okolním textem.

Pokud se chcete dozvědět více o tom, jak psát správně alternativní text či jak správně pojmenovávat obrázky, můžete využít přímo nápovědu Google.