fbpx

Milionové obraty, ale jen 8,6 % z organicu – zvýšení o 1,7 mil.

Relativně velký e-shop s milionovými obraty měsíčně, ale z toho jen 8,6 % z přirozeného vyhledávání. Můj úkol zněl jasně. Zvýšit obrat díky SEO. Povedlo se!

Meziroční navýšení o 1 733 291 Kč.

Výchozí situace

S klientem jsme navázali spolupráci v rámci SEO servisu. E-shop má desítky tisíce produktů a milionové obraty měsíčně. Tržby z organického vyhledávání tvořily ovšem pouhých 8,6 %. Klient se rozhodl investovat do SEO, přičemž pochopil, že SEO není krátkodobá záležitost, ale naopak maraton, respektive kontinuální práce.

Na e-shopu klienta se nacházely fotografie, které výrazně zpomalovaly hlavní stránku. Ve většině kategoriích, kterých bylo několik vyšších desítek, nebyly téměř žádné texty, které by identifikovaly dané stránky. Když už se na e-shopu nacházely nějaké texty, dost často byly velmi krátké nebo byly špatně naformátované, což nebylo zrovna uživatelsky přívětivé.

Blog, na kterém bylo pár článků, nebyl už několik měsíců aktualizován, respektive nebyl vydán žádný nový článek

Produkty jsou importovány z XML feedů od dodavatelů, takže popisky produktů jsou stejné jako v jiných e-shopech.

,,Velký e-shop s milionovými obraty, přičemž organic tvořil pouhých 8,6 %.“

Řešení aktuální situace

E-shop klienta jsem napojil na SEO nástroje jako Ahrefs, Semrush, Ubersuggest či Collabim. Klient mě zároveň také přidal do Google Search Console a do analytického nástroje Google Analytics.

E-shop jsem zanalyzoval v SEO nástroji Screaming Frog, abych zjistil, jak si vede po technické stránce. Na základě toho jsem udělal opatření. Samozřejmě je spousta věcí vidět i z výše zmíněných nástrojů, nicméně čím více nástrojů, tím širší pohled na daný projekt.

V rámci časového rozpočtu, na kterém jsme se s klientem dohodli, jsem začal tvořit SEO texty nejen kategorií, které jsem optimalizoval na klíčové fráze podle analýzy klíčových slov.

Web jsem také zanalyzoval pomocí online nástrojů, které se zaměřují na rychlost načítání webu a vyvodil z toho drobné úpravy.

Výsledek: zvýšení návštěvnosti i tržeb z organicu

Kontinuální práce na SEO začala plodit ovoce ve formě zvyšující se návštěvnosti a také ve formě tržeb z organického vyhledávání. Práci jsem se věnoval několik měsíců, když jsem začal pozorovat zvyšující se pozice na zaměřené optimalizované fráze. Nicméně tím, že jsem tvořil texty, začal se e-shop zobrazovat na mnohem větší počet klíčových frází v SERPu, což dokazuje nejen klasický Google Search Console, ale také třeba nástroj Ahrefs.

Zvyšující se počet frází v SERPu v nástroji Ahrefs

Zvyšující se počet frází, na které je e-shop vidět.

Meziroční navýšení obratu z organicu o 1 733 291,-

Výsledky po 7 měsících

V ukázkách níže ukazuji pouze některé metriky z KPI reportu. Nicméně pro každého, kdo podniká jsou důležité peníze, které i SEO musí generovat. Podívejte se na obrázek níže, kde ukazuji, že ve srovnání s předchozím rokem je e-shop vždy v plusových číslech. Ať už se jedná o návštěvnost, tržby z organicu či, tak i tržby celkově.

Pokud pracuji na SEO, tak se dívám nejen na tržby z organicu, ale i na tržby celkově, protože dost často může docházet k tomu, že potencionální zákazník vstoupí do e-shopu na základě přirozeného vyhledávání, kde si prohlédne produkty a seznámí se s nimi, ale až následně remarketing mu jaksi připomene, že má vytvořit objednávku, čímž se zapíše do statistik pod obrat z reklamy. Může to být samozřejmě také přesně naopak. 

V SEO KPI reportu sleduji mnohem více metrik, nicméně tady zobrazuji jen to skutečně nejdůležitější pro klienta.

Srovnání výsledků SEO

Vývoj tržeb a návštěvnosti po optimalizaci e-shopu ve srovnání s rokem předchozím.

Vývoj tržeb a návštěvnosti po optimalizaci webu

Vývoj tržeb a návštěvnosti z organicu po optimalizaci webu – Google Analytics.

Optimalizace webu a tvorba textů - výsledky | Smuton.cz

Tvorba textů zaměřená na určitá klíčová slova – výsledky smuton.cz

SEO - optimalizace webu - výsledky | Smuton.cz

Tvorba textů zaměřená na klíčové fráze – výsledky smuton.cz

Chcete pomoci se SEO? Napište mi pomocí kontaktního formuláře a co nejdříve se ozvu zpět.

Co takhle začít napsáním zprávy?

Napište mi a domluvíme spolupráci.

13 + 9 =