fbpx

Jak fungují sociální sítě?

Sociální sítě jako Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn atd., fungují odlišně. Mají jiný algoritmus a mohou být určené pro jiné cílové skupiny. Pro někoho, kdo prodává nábytek mohou být vhodnější sociální sítě jako Instagram či Pintereset a pro podnikatele, který prodává např. kurzy, to může být třeba Facebook. Zjištění, kde se vaše cílová skupina nejvíce shromažďuje, můžete zjisti pomocí analýzy cílové skupiny a konkurence.

Možná je vaše cílová skupina na více sociálních sítí, ale na každé sociální síti hledá a očekává něco jiného.

Facebook

Pokud se ptáte, jak na sociální síť Facebook, tak důležité je pochopit, jak funguje algoritmus Facebooku. Nicméně pokud se zaměříme pouze na odlišnosti sociálních sítí, tak Facebook je o tom, že sdělujete svým fanouškům či ,,přátelům“ své příběhy, zážitky, nové informace, snažíte se své ,,přátele“ pobavit. Jednoduše berte Facebook tak, že jste v okruhu svých přátel a bavíte se s nimi jako v reálném životě. Předpokládám, že mezi svými přáteli se nesnažíte neustále nabízet a prodávat své produkty. Samozřejmě také záleží na tom, jaké máte přátele…

Jak na Facebook | Smuton.cz

Instagram

Každému je jasné, že Instagram je hlavně o pěkných fotografiích (podobně jako Pinterest). Na této sociální síti pravděpodobně nebude moc fungovat, když budete vydávat nějaká prohlášení apod. Naopak krásné fotografie jsou základ. Instagram je dokonce tak trochu více vymazlenější, respektive své fotografie je dobré různě upravit, filtrovat, zaostřit apod. Fotografie a život na Instagramu je tak trochu načechranější, než doopravdy je. Svůj život či produkty, ukazujete v lepším světle.

Jak na Instagram | Smuton.cz

Co je dobré si uvědomit?

Často se setkávám s tím, že klient / firma si myslí, že uživatelé na sociálních sítích čekají, až firma začne přidávat své prodejní příspěvky. Ve skutečnosti, ale nic takového uživatele sociálních sítí nezajímá. Nehledají slevy, produkty, ani vaše firemní novinky. Hledají naopak něco zajímavého, chtějí se nechat inspirovat, bavit se, chtějí být v obraze nebo být in. Uživatelé jsou ti, co určují co má být na sociálních sítích, ne vaše firma. Je potřeba naslouchat potřebám vaší cílové skupiny. Je potřeba zapadnout mezi své ,,přátele“.

Jak na sociální sítě | Smuton.cz