fbpx

Jak založit Facebook Business Managera a účet pro reklamu?

autor: | 11.Úno 2021

Business Manager a účet pro reklamu

Proč mi zpřístupnit vaši stránku v Business Manageru?

Pomocí nástroje Facebook Business Manager lze tvořit reklamy pro vaší firemní Facebook stránku, ale i Instagram profil (Facebook a Instagram je jedna firma). Tvořit reklamy lze sice i v rámci samotné Facebook stránky pomocí tlačítka ,,Propagovat příspěvek“, ale pro pokročilé funkce tvorby reklam je nutné založit Facebook Business Manager a mít vytvořený ,,Účet pro reklamu“. Jak na to si ukážeme níže.

Jestliže jsme tedy na začátku naší spolupráce, ohledně správy sociálních sítí a dohodli jsme se na tom, že za vás budu tvořit reklamy na Facebooku či Instagramu, je nutné Business Manager a Účet pro reklamu vytvořit a následně mi ID Účtu pro reklamu poslat. Vše si ukážeme níže.

Mimochodem pro tvorbu reklam na Instagramu je ještě nutné propojit Instagram s Facebook Business Managerem.

Prostředí Facebook Business Managera | Smuton.cz

Prostředí Business Managera. Přehled Facebook Pixelu.

Máte už Facebook Business Manager nebo jste jej nikdy nepoužívali?

Při založení Facebook Business Managera (dále FBM) či ,,Účtu pro reklamu“ mohou nastat dvě situace. Buď jste už někdy v minulosti FBM používali nebo nepoužívali nikdy. Pokud jste již někdy v minulosti tvořili reklamy pomocí tlačítka Propagovat příspěvek, Účet pro reklamu vám byl automaticky vytvořen. 

Postup číslo 1) až 8) (včetně) je určen všem co FBM ještě nikdy nepoužívali. 

 

Založení Facebook Business Managera (nikdy jsme jej nepoužívali)

1) Pokud máte již svoji firemní stránku v Business Manageru, můžete pokračovat až ke kroku číslo 9.

Pokud FBM nemáte, tak nejprve přejděte na oficiální stránku, kde Facebook Business Manager založíte. Jakmile na tuto stránku přejdete, klikněte vpravo nahoře na tlačítko Vytvořit účet.

Založení Facebook Business Managera

2) Zobrazí se formulář, kam zadejte název firmy. Ten bude následně viditelný v rozhraní FBM. Dále zadejte vaše jméno a platný firemní e-mail, který používáte (v žádném případě nějaký jednorázový).

Formulář pro založení Facebook Business Managera

3) Nyní vyskočí nový formulář, kde je potřeba vyplnit podrobnosti o vaší firmě. Jakmile je vyplníte pokračujte kliknutí na tlačítko Odeslat.

Formulář podrobnosti o firmě v FBM

4) Hotovo. Nyní jen potvrďte svoji e-mailovou adresu a Facebook Business Manager máte založený.

Dále budeme muset vytvořit Účet pro reklamu (pokud jste nikdy nevytvářeli reklamy) a přidat Smuton.cz jako partnera, který bude spravovat reklamy za vás (v případě naší spolupráce).

Potvrzovací okno o založení Facebook Business Manager

Jak vytvořit Účet pro reklamu v Business Manageru

Facebook Business Manager je sice prostředí, ve kterém se pracuje, nicméně nyní je potřeba ještě vytvořit Účet pro reklamu, pomocí kterého lze samotné reklamy tvořit.

1) Přejděte do svého Business Managera (číslo 1) a klikněte na ikonu ozubeného kolečka (číslo 2b) nebo na 9 teček (číslo 2a) viz. obrázek níže a zvolte Nastavení firmy.

2) V záložce Účty, přejděte do záložky Účty pro reklamu (číslo 1). Pokud již nějaký účet máte, budete ho vidět (na obrázku zhruba v místě loga Smuton.cz). Pokud žádný nemáte, klikněte na tlačítko Přidat (číslo 2) a následně Vytvořit nový účet pro reklamu (číslo 3).

Přidání účtu pro reklamy v Business Manageru

3) Jakmile jsme klikli na tlačítko Vytvořit účet pro reklamu, zobrazí se následující formulář, kde vyplňte název účtu, časové pásmo a hlavně měnu. Měnu ve většině případů jistě necháte nastavenou na CZK – Česká koruna. Pokračujte kliknutím na tlačítko Další.

Formulář při tvrobě nového účtu pro reklamu

4) Nyní zvolte, pro koho vytváříte Účet pro reklamu. Ve většině případů zvolíte Moje firma (…). Pokračujte kliknutím na tlačítko Vytvořit.

Pro koho je určen Účet pro reklamu? | Smuton.cz

5) Zobrazila se nám tabulka, kde musíme zvolit oprávnění k nově vytvořenému Účtu pro reklamu. I když je jasné, že jste jej vytvořili vy, je třeba se minimálně sama sebe přidat jako správce. Vyberte z levé části minimálně sebe (na obrázku Ondřej Smutný), Zapněte možnost Správa účtu pro reklamu a pokračujte kliknutím na tlačítko Přiřadit.

Přidání osob a jejich oprávnění

6) Hotovo. Nyní jste vytvořili účet pro reklamu a zároveň vám bylo přiděleno ID Účtu pro reklamu.

ID Účtu pro reklamu mi prosím zašlete na některý z mých kontaktů (třeba na e-mail) a obratem si vás přidám do svého Business Manageru (bude potřeba ještě potvrdit viz. pokračování návodu níže).

Kde najít ID Účtu pro reklamu?

V tuto chvíli máte již Facebook Business Manager a Účet pro reklamu. Pokud jste to již neudělali, pošlete mi ID Účtu pro reklamu. ID najdete v rozbalení nabídky 9 teček (číslo 1) > Nastavení pro firmy > Účty pro reklamu(číslo 2)  > vyberte svůj Účet pro reklamu (číslo 3) a nyní vidíte ID Účtu pro reklamu (číslo 4).

Potvrzení žádostí, které vám pošlu do Business Managera

Vytvořili jste si Business Manager a Účet pro reklamu, přičemž ID účtu jste mi již poslali. Nyní v mém Business Manageru vytvořím dvě žádosti, které je potřeba schválit.

  • Nejprve vytvořím žádost, abych mohl používat váš Business Manager (firemní stránku) jako partner. K tomu mi stačí URL či název vaší Facebook stránky, který mi můžete také poslat nebo vše zjistím sám.
  • Abych mohl tvořit reklamy jménem vaší firmy, vytvořím žádost o přístup do vašeho Účtu pro reklamu (k tomu potřebuji právě zmíněné ID Účtu pro reklamu).

Kde najít žádosti, které vám pošlu? Přejděte do svého Business Managera > klikněte na 9 teček > Nastavení firmy a v levém panelu scrolujte dolů, kde najdete záložku Žádosti, do které přejděte. Nyní byste v pravé části měly vidět dvě žádosti, které jsem vám poslal.

Jakmile obě žádosti schválíte, budu již moci spravovat váš firemní profil či tvořit reklamy jménem vaší firmy.

Kde najít žádosti od Smuton.cz v Business Manageru

Máte již Business managera i Účet pro reklamu?

Jestliže již Business Managera i Účet pro reklamu máte, stačí, když mi pošlete ID Účtu pro reklamu a název či URL firemní stránky. Následně vytvořím žádosti, které je třeba potvrdit viz. výše.

Pokud víte jak na to, můžete mě rovnou i vy přidat jako partnera. ID mého Business Managera je 983660741644184.

Oficiální nápověda Facebooku

4.8/5 - (6 votes)
Ondřej Smutný / Smuton.cz

Ondřej Smutný / Smuton.cz

SEO | online marketing | tvorba webů

Najmout freelancera »