Kdy je nejlepší sdílet příspěvky na sociální sítě?
Častá otázka od zákazníků je, proč sdílím příspěvek na sociální sítě Facebook a Instagram zrovna v tuto hodinu? Proč ne v jinou? Nebo třeba: ,,Slyšel jsem, že nejlepší je sdílet příspěvky v tolik a tolik hodin.“ Jak to teda vlastně je a jaká je má zkušenost?
Každý byznys je jiný a tím pádem je i vaše cílová skupina jiná než třeba Franty, který má dobré výsledky, když sdílí příspěvky v 16:00h v pondělí, středu a pátek. Vaše cílová skupina můžou být např. lidé, kteří pracují od 6:00 a tím pádem mohou mít v práci pauzu zhruba v 10:00h. Co takhle jim o této pauze podstrčit váš příspěvek?
Tím chci říct, že je potřeba zanalyzovat vaší cílovou skupinu a na základě toho mohu předpokládat, jaký může být nejlepší čas či den pro přidávání příspěvků. Samozřejmě to také může být nakonec úplně jinak. Proto doporučuji pro začátek nejprve testovat a zkoušet různé varianty umístění příspěvků.
Pro začátek můžete zkusit tyto časy, dny (Facebook)
Na internetu jistě najdete mnoho analýz, které ukazují, v jaký čas je obecně nejlepší umístit vaše příspěvky na Facebook či Instagram. Podle webu buzzsumo.com jsou nejlepší tyto časy / dny:
Nejlepší čas pro umístění příspěvků na Facebook | zdroj: Buzzsumo.com
Nejlepší umístění příspěvků na Facebook – dny | zdroj: Buzzsumo.com
Další statistiky
Na analýze je také zajímavé, že lépe se vede příspěvkům, které jsou kratší (mají menší počet znaků) a to konkrétně do 50-ti znaků! Jak jsme si již řekli na začátku, každé odvětví je jiné, nicméně je jednoznačné, že kratší příspěvky jsou oblíbenější.
Statistiky – počet znaků v příspěvku | Buzzsumo.com
Nejvíce oblíbené je, pokud v příspěvcích používáte videa, následně otázky a až poté fotografie a další. Největší engagement mají navíc videa, která mají délku mezi 3 – 5 minut.
Jak je to s Instagramem?
Instagram má jiný algoritmus než Facebook. Obecně doporučuji začít na následujících časech a poté postupně analyzovat co ne nejlepší pro vás:
- 7:00 – 9:00 h
- 11:00 13:00 h
- 17:00 – 19:00 h
Odkaz na zdroj celé analýzy: https://buzzsumo.com/blog/facebook-engagement-guide/