fbpx

Facebook pixel kód – nastavení a implementace

Facebook pixel kód poskytne spoustu užitečných informací o návštěvnosti vašeho webu. Dozvíme se např. věk uživatelů, geografické údaje, jaké produkty si prohlíží (v případě, že máte e-shop) a mnohé další informace, které můžete následně efektivně použít při vytváření Facebook reklam. Budete mít jednoduše více informací o vaší cílové skupině, která se pohybuje na Facebooku.

Facebook pixel kód je v podstatě něco podobného jako Facebookovský Google Analytics. Nutno podotknout, že Facebook pixel můžete vytvořit pouze u firemní Facebookové stránky, nikoli na osobní profil. Pojďme si tedy nyní ukázat, jak vytvořit Facebook pixel kód a jak jej následně implementovat na váš web.

Vytvoření Facebook pixelu a implementace do WordPress

Existuje několik cest, jak se dostat na stránku s tvorbou Faacebook pixel kódu. Pro zkrácení postupu přejděte na tuto stránku. Následně vlevo nahoře vyberte svůj firemní profil, ke kterému chcete vytvořit Facebook pixel.

Výběr uživatele v Business Manageru

Jakmile vyberete firemní profil, klikněte na +Přidat nový zdroj dat a následně Facebook pixel.

Přidání nového zdroje dat pro Facebook Pixel

Otevřelo se nám okno, kde vyplníme libovolný název pixelu a URL našeho webu. Pokud máte postavený web na WordPressu jako já, v následujícím kroku vás Facebook povede postupem přímo pro WordPress. Pokud máte jiný systém, jako např. Shoptet, E-shop-rychle.cz a pod., jednoduše si necháte vygenerovat kód, který nahrajete na web.

Tvorba Facebook Pixelu

Jelikož jsme v předchozím kroku vyplnili URL našeho webu, Facebook automaticky rozpoznal, že je web postaven na redakčním systému WordPress. Proto nám doporučil pokračovat v postupu určeném přímo pro WordPress. Pokud máte jiný systém (Shoptet, E-shop-rychle, atd.), přeskočte postup kliknutím sem. Pokud máte i vy postaven web či e-shop na WordPress, klikněte na ikonu WordPressu a následně potvrďte kliknutím na tlačítko Nastavit partnera.

Jak propojit nový Facebook Pixel s webem

Vybrali jsme možnost postupu přímo pro WordPress. Nyní nás tedy Facebook provede návodem, jak dostat do naší administrace jejich oficiální Facebook pixel plugin. Postupujte nyní, až do záložky Ověřte připojení, podle pokynů Facebooku. Během tohoto postupu vám může být užitečný návod ,,Jak nainstalovat plugin do WordPressu?“

Propojení Facebook Pixelu s webem

Jakmile přejdete do záložky Ověření pluginu, vložte URL vašeho webu a zkontrolujte, zda je vše v pořádku. Pokud ano, měli byste vidět, že je Facebook Pixel Aktivní. Pokud se něco nepodařilo, zkuste projít návod / postup znovu a opět ověřte správnost vložení pixelu. Pokud vám nejde ověřit Facebook Pixel, zkuste stáhnout novou verzi pluginu a opět jej nainstalovat.

Ověření připojení Facebook Pixelu s webem

V záložce Nastavit událost vložte svojí URL, kde chcete zaznamenat nějakou událost. Např. vyplnění formuláře, která vede k potencionální zakázce. Po vložení URL klikněte na Otevřít web.

Nastavení událostí ve Facebook Pixelu

Jakmile jste klikli na tlačítko Otevřít web, byli jste přesměrováni na zadanou URL. Nyní můžete vytvořit událost a to bez zasahování do kódu. Klikněte na tlačítko Zkontrolovat a zobrazí se vám nabídka (tlačítka, odkazy, apod.), kterou můžete uložit jako událost, respektive jako cíl.

Přidání událostí (event) ve Facebook Pixelu

Zobrazili se nám navrhované události, které můžeme přiřadit k dané akci. Např. máme kontaktní formulář, který vede k tomu, pokud jej uživatel odešle, že získáme potencionálního zákazníka. Proto vybereme z tabulky vlevo nahoře Potencionální zákazník a Potvrdíme.

Přidání událostí (event) ve Facebook Pixelu

Nastavili jste si události? Přejděte do záložky Potvrzení. Nyní můžete otestovat, zda je Facebook Pixel úspěšně nainstalován kliknutím na Test Events in Events Manager.

Potvrzení připojení Facebook Pixelu s webem

V tomto článku jste se dozvěděli, jak úspěšně nainstalovat Facebook Pixel na váš web. Pokud máte vytvořený web na redakčním systému WordPress, sami vidíte, že je vše velmi jednoduché, ale pokud si nebudete s něčím vědět rady, neváhejte mě kontaktovat.

Přeji vám pěkný den.
Smuton.cz